فضولات پرندگان چه بلایی سر رنگ خودرو می‌آورند و چگونه آن‌ها را پاک کنیم؟

این مطلب را به اشتراک بگذارید

هیچ می‌دانید فضولات پرندگان علاوه بر اینکه چندش‌آور هستند و باعث می‌شوند که خودروی‌تان ظاهری نامرتب داشته باشد، همچنین می‌توانند باعث مخدوش شدن رنگ خودروی دلبندتان شوند؟! برای جلوگیری از این آسیب‌دیدگی با کارنوتر همراه باشید. قبل از اینکه موضوع را باز کنم از شما دعوت می‌کنم که ویدئوی این آموزشی زیر را تماشا کنید، برای شما راحت‌تر و سریع‌تر است!

فضولات پرندگان چگونه باعث آسیب‌دیدگی رنگ خودرو می‌شوند؟

برای درک این موضوع بهتر است ابتدا در مورد ساختار رنگ خودرو بدانیم، روی بدنه‌ی فلزی خودرو، ابتدا آستر پاشیده می‌شود، سپس رنگ اصلی خودرو روی آن قرار می‌گیرد و در نهایت با لایه‌ی کلیر پوشیده می‌شود. کلیر همان لایه‌ای است که باعث جلا بخشیدن و البته محافظت از رنگ اصلی خودرو می‌شود. اما این لایه به مواد اسیدی واکنش نشان می‌دهد و از آن‌جایی که فضولات پرندگان حاوی مقادیر زیادی از اسید معده‌ی مبارکشان است، در زمانی که روی بدنه ریخته می‌شود، با گرمای خورشید واکنش نشان داده و کلیر نگون‌بخت را در خود حل می‌کند! در این حالت بعد از پاک کردن فضولات پرندگان با چنین صحنه‌ی دلخراشی (تصویر زیر از ماشین خودم) روبرو خواهید شد که در صورتی که سطح کلیر را کامل از بین برده باشد، غیر قابل احیا خواهد بود و تنها با نقاشی مجدد به شکل اول باز خواهد گشت! بعد از ریختن فضولات پرندگان روی بدنه‌ی خودرو بهتر است در کوتاه‌ترین زمان نسبت به پاک کردن آن‌ها اقدام کنید، اگر خودرو در فصل گرما زیر تابش مستقیم خورشید قرار دارد، این فضولات در عرض یک روز می‌توانند سطح کلیر بدنه را مخدوش کنند.

چگونه فضولات پرندگان را از سطح بدنه پاک کنیم؟

بهتر است قبل از خشک شدن این لکه‌های ننگ، دست به کار شوید و به راحتی با یک دستمال‌کاغذی از روی بدنه پاک‌شان کنید و همان ناحیه را با آب و مالش ملایم شستشو دهید. این نوشته را هم بخوانید: ۱۲ کاری که برای آب‌بندی خودرو صفر کیلومتر باید انجام بدهید اما اگر مدتی از جلوس این بزرگوار بر سطح بدنه گذشت تکلیف چیست؟ در صورت خشک شدن فضولات پرندگان از کندن و خراشیدن آن‌ها به شدت پرهیز کنید، در غیر این‌صورت باعث آسیب جدی به رنگ بدنه خواهید شد. اگر هم در نظر دارید که خودرو را شستشو دهید، بهتر است قبل از آن فضولات پرندگان را با این روش پاک کنید. یک دستمال کاغذی را خیس کنید و روی آن قرار دهید، بستگی به حجم خرابکاری از ۵ تا ۱۰ دقیقه تحمل کنید تا فضولات کاملا خیس خورده و تازه شوند! سپس با همان دستمال به آرامی بکشید و به شکل کامل از بدنه جدا کنید. اگر هنوز به راحتی از سطح بدنه جدا نمی‌شوند، یعنی هنوز باید دستمال خیس خورده را روی سطح باقی بگذارید. فقط یادتان باشد این‌کار را زمانی که بدنه‌ی خودرو داغ است یا زیر تابش خورشید قرار دارد، انجام ندهید. حالا که خودرو‌ی‌تان از خسارت‌های بالقوه نجات یافته، توصیه می‌کنم برای تماشای آموزش‌های به‌دردبخور، کانال یوتوب کارنوتر را حتما دنبال کنید. 🙂

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This will close in 0 seconds

پیمایش به بالا