شاسی‌بلند بخریم یا نه-۵ دلیل محبوبیت روزافزون شاسی‌بلندها

این مطلب را به اشتراک بگذارید

انصافا اگر یک شاسی‌بلند ارزان‌قیمت پیدا‌ کنید، ممکن است از کنارش بگذرید و یک ماشین سواری بخرید؟! می‌دانم پاسخ شما خیر است! با اینکه شاسی‌بلند‌ها این روزها حسابی روی بورس هستند، ولی فکر می‌کنم دلایل محبوبیت شاسی‌بلندها در ایران تا الان بررسی نشده باشد. در این نوشته قصد دارم به ۵ دلیل محبوبیت روزافزون شاسی‌بلندها اشاره کنم، پس با کارنوتر همراه باشید.

پیش از پرداختن به موضوع حتما توصیه می‌کنم کلیپ ویدئویی زیر را که در همین زمینه ساخته‌ام، حتما تماشا کنید! قول می‌دهم حوصله سربر نباشد! 😉

در کلیپ ویدئویی “شاید باورتون نشه، ولی شاسی‌بلندها اینجوری محبوب شدن” علاوه بر بررسی ۵ دلیل محبوبیت روز‌افزون شاسی‌بلندها، به تاریخچه‌ی بوجود آمدن شاسی‌بلندها پرداخته‌ام که در متن وجود ندارد.

دلیل اول: باکلاس به نظر رسیدن

o,nv,

بالاخره شاسی‌بلند است و کلاسی که به همراه می‌آورد! مهم نیست که خودروی خریداری شده چه قابلیتهایی دارد، فقط “مرتفع باش و سروری کن”! ممکن است دلیل آبکی‌‌ای به نظر برسد، ولی به هر حال رتبه‌ی “مهم‌ترین دلیل خرید شاسی‌بلند در ایران” را طی یک گزارش میدانی از‌آن خود کرده است.

در این نوشته تمامی شاسی‌بلندهایی که مرسدس‌بنز می‌سازد را بررسی کرده‌ام!

دلیل دوم: جادار بودن شاسی‌بلند‌ها

اگر خانواده پرجمعیتی داشته باشید نیازی به خرید دو عدد خودرو نیست، چرا که شاسی‌بلندهای هفت‌نفره انتخاب بهتری محسوب می‌شوند. می‌توانید مثل یک ون خانوادگی، صندوق عقب را تا خِرخِره پر کنید و با اهل‌و‌عیال به مسافرت چند روزه بروید.

دلیل سوم: احساس امنیت و تسلط

تا حالا دقت کرده‌اید که وقتی پشت رُل یک شاسی‌بلند قرار می‌گیرید، چقدر حس تسلط و کنترل دارید؟ ولی مواظب باشید که این حس گولتان نزند! چرا که این خودروها برای حرکات مارپیچ زاده نشده‌اند و در تصادفات هم انتظار سرسختیِ یک خودروی زرهی را از آن‌ها نداشته باشید.

این نوشته را هم از دست ندهید: آنچه در مورد شاسی‌بلندها نمی‌دانید!

دلیل چهارم: رانندگی در زمستان

شاسی‌بلند از نوع چهارچرخ محرک، توانایی بیشتری به نسبت خودروهای معمولی در شخم زدن جاده‌های برفی از خود نشان می‌دهد! بنابراین در شهرهای سردسیر ایران انتخاب مناسبی محسوب می‌شود. اگر در هوای برفی تجربه راندن با شاسی‌بلند را داشته‌اید، در کامنت‌ اعلام حضور کنید! 😉

رانندگی در جاده‌های پوشیده شده از برف و یخ هم قلق خاص خودش را دارد، جالب است بدانید که من هم در کولاک برف گرفتار شده‌ام و در نوشته‌ی چگونه از کولاک برف جان سالم به در بردم؟ تمامی تجربیاتم را در این زمینه با شما به اشتراک گذاشته‌ام!

دلیل پنجم: رانندگی در خارج از جاده

این قابلیتی‌ست که بسیاری از خریداران شاسی‌بلندها از آن غافل هستند، برای همین در انتهای لیست جا گرفته است! بهتر است بدانید شاسی‌بلندهای واقعی یا (SUV)ها توانایی‌های ویژه‌ای در آفرود دارند، ولی عموما کراس‌آورها یا (CUV)ها از این قابلیت بی‌بهره هستند.

اگر دوست دارید از تفاوت‌های یک شاسی‌بلند واقعی با یک شاسی‌بلند قلابی بدانید، حتما این نوشته را مطالعه کنید: فرق کراس‌آور با SUV، کدام‌یک شاسی‌بلند واقعی است و انتخاب بهتری برای شماست؟

دوست دارید بدانید شاسی‌بلند‌ها چگونه متولد شدند؟ کلیپ بالا را تماشا کنید. اگر هم علاقه‌مند به مباحث جذاب ماشینی هستید، حتما سری به کانال یوتوب کارنوتر بزنید، یادتان نرود برای تماشای کلیپ‌های جدید مشترک شوید!


این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This will close in 0 seconds

پیمایش به بالا