اسپری کارواش بدون آب | چیز به‌دردبخوری هست یا نه؟

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اگر به آب برای شستشوی خودرو دسترسی ندارید، اسپری کارواش بدون آب احتمالا گزینه‌ی مناسبی برای شما است. این اسپری می‌تواند مانند روش شستشو با آب، خودروی‌تان را درخشان کند، اما این روش محدودیت‌هایی دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهم پرداخت.
این محتوا را می‌توانید در قالب فایل ویدئویی زیر تماشا کنید. همچنین اگر علاقه‌مند به موضوعات خودرویی هستید، توصیه می‌کنم حتما در کانال یوتوب کارنوتر عضو شوید.


در کانال یوتوب کارنوتر در مورد تعمیر و نگهداری، شناخت تجهیزات و قطعات خودرو و همچنین توصیه‌هایی در مورد افزایش عمر قطعات خودرو محتوا می‌سازم.
برویم سر اصل مطلب، اسپری کارواش بدون آب

به چه چیزهایی نیاز داریم؟


برای گرفتن بهترین نتیجه از اسپری کارواش بدون آب، بهتر است چند دستمال مایکروفایبر به همراه داشته باشید. تمیز کردن خودرو با دستمال‌های متفرقه باعث آسیب جدی به کلیر رنگ ماشین خواهد شد. در این آموزش تصویری بدترین دستمال برای تمیز کردن بدنه را معرفی کرده‌ام!

چگونه با آن خودرو را تمیز کنیم؟


فرقی نمی‌کند که به چه روشی خودرو را تمیز می‌کنید، یادتان باشد که همیشه از بالا به پایین این‌کار را انجام دهید. دلیل آن چیست؟
معمولا قسمت‌های پایین بدنه که در مجاورت با تایر‌های خودرو قرار دارند، بیشتر از سایر قسمت‌ها آلوده می‌شوند. با تمیز کردن خودرو از پایین به بالا ریسک افزایش خط و خش را افزایش خواهید داد، و چه کسی از ماشین خط خطی خوشش می‌آید؟!
برای این منظور، یک قسمت بخصوص را در خودرو مشخص کنید و روی آن قسمت از بدنه در چند قسمت اسپری کنید، بعد با دستمال مایکروفایبر تمیز کنید و با دستمال دیگر سطح را پرداخت کنید تا حسابی برق بیفتد!
یک بدنه‌ی براق بدون تایرهای تمیز و درخشان زیاد به چشم نخواهد آمد، پیشنهاد می‌کنم مطالعه کنید:براق کردن لاستیک‌ها با یک روش آسان و سریع

چه زمانی از اسپری کارواش بدون آب استفاده نکنیم؟


اگر میزان آلودگی در سطح بدنه‌ی خودروی شما زیاد بود، توصیه می‌کنم که از همان روش سُنتی استفاده کنید و استفاده از اسپری کارواش بدون آب را به وقت دیگری موکول کنید.
قسمت‌های گل‌آلود بدنه‌ی خودرو حاوی قطعات میکروسکوپی سنگ و ناخالصی‌ها هستند و پاک کردن آن‌ها بدون آب، باعث به‌وجود آمدن خط و خش‌ می‌شود. و صدالبته خرابکاری پرنده‌ها، که باید روش تمیز کردن آن‌ها را بدانید: فضولات پرندگان چه بلایی سر رنگ خودرو می‌آورند و چگونه آن‌ها را پاک کنیم؟
اگر تصمیم دارید از این اسپری به صورت مرتب استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنم که هر دو الی سه روز یک‌بار این کار را انجام دهید، تا ریسک خط و خش افتادن روی بدنه را کاهش دهید.

برای چه قسمتی از آن استفاده نکنیم؟


برای شیشه‌ها به جای اسپری کارواش بدون آب، بهتر است از اسپری شیشه‌پاک‌کن استفاده کنید. در ترکیبات این اسپری برای براق کردن بدنه مقداری فراورده‌ی روغنی وجود دارد، که به درد شیشه ها نمی خورد.

نتیجه گیری اسپری کارواش بدون آب


اگر به آب و فضای مناسبی برای شست‌شوی خودروی خود به روش سُنتی، دسترسی ندارید و می‌خواهید خودروی درخشانی داشته باشید، اسپری کارواش بدون آب بهترین راه‌حل برای شما است.
ولی یادتان باشد در شرایطی که در بالا عنوان کردم، از این روش استفاده نکنید. اگر تصمیم به تهیه‌ی اسپری کارواش بدون آب دارید، می‌توانید از قسمت زیر از طریق دیجی‌کالا خریدتان را انجام دهید.


این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This will close in 0 seconds

پیمایش به بالا