چگونه بخاری خودرو را روشن کنیم و بهترین تنظیمات آن در روزهای سرد سال چیست؟

این مطلب را به اشتراک بگذارید

در سالیان دور، حتی بخاری خودرو هم جز امکانات لوکس طبقه‌بندی می‌شد، ولی امروزه در تمامی خودروها به صورت استاندارد وجود دارد و راننده‌ای که نتواند از بخاری خودروی خود استفاده کند، در اوقات سرد سال محکوم به انجماد است! در این آموزش قصد دارم چگونگی روشن کردن بخاری و تنظیمات آن را به زبان ساده بررسی کنم، که علاوه بر مفید بودن برای رانندگان تازه‌وارد، دارای نکاتی برای افراد با تجربه نیز است. با کارنوتر همراه باشید.

چگونه بخاری خودرو را روشن کنیم؟

برای روشن کردن بخاری باید اهرم ۱ را به گرم‌ترین درجه (سمت راست) بکشید، سپس اهرم ۲ را بر روی اولین حالت قرار دهید. هر چقدر اهرم ۱ را به سمت وسط بیاورید، حرارت بخاری کمتر خواهد شد و با انتخاب شماره‌های بالاتر به وسیله‌ی اهرم شماره ۲، پرتاب باد شدیدتر و دمای کابین زودتر افزایش پیدا خواهد کرد. این نوشته‌ی پربازدید را هم بخوانید: عواقب نداشتن ضدیخ را می‌دانید؟ کاربرد دکمه‌ی شماره ۳ یا گردش هوا را در ویدئو آموزشی به صورت کامل تشریح و عنوان کرده‌ام که در چه شرایطی حالت باز را انتخاب کنید. می‌توانید این کلیپ را در پایین مشاهده کنید.

بهترین تنظیمات بخاری در روزهای سرد سال چیست؟

برویم سر اهرم سمت راست، یا همان موقعیت بخاری، حالت ۴ را در زمانی که نیاز به گرم شدن فوری داشتید انتخاب کنید، توجه داشته باشید که پرتاب باد گرم مستقیم به سر و صورت در مسافت‌های طولانی باعث خواب‌آلودگی راننده خواهد شد! در حالت ۵ وزش باد گرم هم به صورت سرنشینان و هم قسمت پایین است، بنابراین از شدت باد مستقیم به صورت کاسته می‌شود. حالت ۶ باد گرم را فقط به سمت پایین هدایت می‌کند. بهترین تنظیمات برای روزهای سرد و البته خشک و بدون رطوبت! در حالت ۷ که بیشتر از آن استفاده می‌کنم، وزش باد علاوه بر سمت پایین به زیر شیشه‌ی جلوی می‌رود. اگر شیشه‌ها از داخل دچار بخارگرفتگی سطحی می‌شوند، حتما از این حالت استفاده کنید. حالت ۸ در زمان بارندگی برای رفع بخارگرفتگی بهترین انتخاب است و برف‌پاکن‌ها در این حالت به دلیل دریافت قسمتی از حرارت بخاری، بیشترین قدرت پاک‌کنندگی را خواهند داشت. حتما به دردتان می‌خورد: درجا گرم کردن ماشین در هوای سرد؛ ضرر یا منفعت؟ امیدوارم از این آموزش استفاده کرده باشید و دفعه بعدی در خودروی گرم و نرم‌تان، رانندگی لذت‌بخشی را تجربه کنید. کلیپ‌های آموزشی متعددی در کانال یوتوب کارنوتر قابل مشاهده است که فقط تعدادی از آن‌ها به صورت متنی در سایت کارنوتر قرار می‌گیرند! پس برای دریافت تمام تاپیک‌های آموزشی، کانال یوتوب من را مشترک شوید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This will close in 0 seconds

پیمایش به بالا