آموزش تعویض لاستیک برف‌‌پاک‌کن سمند و سورن و دنا

این مطلب را به اشتراک بگذارید

آلودگی و گردوغبار هوا، فضولات پرندگان و باران‌های اسیدی، باعث فرسودگی زودهنگام تیغه برف‌پاک‌کن‌ها می‌شوند، به همین دلیل تیغه‌ برف‌ پاک‌کن‌ها هر دو سال یک‌بار نیاز به تعویض دارند. حالا با یک آموزش منحصربه‌فرد در خدمت شما هستم که برای اولین بار در محیط وب فارسی منتشر می‌شود: تعویض لاستیک برف‌پاک‌کن‌، به‌جای تعویض کامل برف‌پاک‌کن!

قبل از هر چیز از شما دعوت می‌کنم کانال یوتوب کارنوتر را مشترک شوید. در کانال یوتوب کارنوتر در مورد شناخت قطعات خودرو، نگهداری و تعمیر ماشین به زبان ساده محتوای ویدئویی تولید می‌کنم، که قطعا به کار شما خواهد آمد. 🙂

برای تعویض لاستیک برف‌‌‌پاک‌کن‌ها به ابزار نیاز ندارید، فقط کمی صبر و حوصله را چاشنی کارتان کنید و از نتیجه لذت ببرید.

در این نوشته کارنوتر، لاستیک ‌برف‌‌پاک‌کن‌های سمند سورن را تعویض می‌کنم که در خودروی سمند و دنا به یک شکل است. لاستیک تیغه برف‌‌پاک‌کن سمند را از لوازم یدکی‌ها تهیه کنید. توجه کنید که یک تیغه برف‌پاک‌کن سمند از دیگری بلند‌تر است.

برای تعویض راحت‌تر باید تیغه‌ها را از روی خودرو جدا کنیم، برای این کار، میله برف‌پاک‌کن را بگیرید و به سمت بالا بیاورید.

در محل اتصال تیغه‌ها با میله برف‌پاک‌کن یک زائده وجود دارد، با یک انگشت به سمت دیگر فشار دهید تا ضامن آزاد شود و همزمان تیغه را به سمت پایین بکشید تا از میله خارج شود.

تیغه را به این شکل جدا کنید و میله برف‌پاک‌کن را به‌آرامی روی شیشه بخوابانید.

لاستیک برف‌پاک‌کن جدید را از بسته خارج کنید. تیغه با هشت اتصال توسط مجموعه فنر برف‌پاک‌کن در جای خود قرار گرفته است.

مجموعه برف‌پاک‌کن را با یک دست گرفته و لاستیک برف‌پاک‌کن را به‌صورت کشویی از مجموعه فنرها می‌کشیم و خارج می‌کنیم.

دقت کنید که تیغه فقط از یک جهت خارج می‌شود. برای این کار، به ریل فرورفته روی تیغه دقت کنید. این ریل در یک سمت کور و در سمت دیگر باز است.

تیغه کهنه را از سمت باز آن به‌صورت کشویی بکشید تا خارج شود.

اگر این گیره‌ها در مجموعه لاستیک برف‌پاک‌کن جدید وجود دارند، به‌صورت کشویی بکشید تا خارج شوند، این گیره‌ها برای نگه‌داشتن نوار فلزی لاستیک برف‌پاک‌کن در جای خود است؛ بعد از نصب، فنر برف‌پاک‌کن این وظیفه را به‌درستی انجام خواهد داد.

لاستیک برف‌پاک‌کن جدید را از سمت باز آن به‌صورت کشویی از داخل فنرهای برف‌پاک‌کن رد کنید. دقت کنید که ناحیه بستهٔ ریل، آخرین قسمتی است که به مجموعه فنرها وارد می‌شود.

لاستیک را تا انتها به‌صورت کشویی بکشید، تا آخرین فنر با کمی فشار در جای خود قفل شود. اگر این کار را درست انجام داده باشید، لاستیک برف‌پاک‌کن در جای خود لق نمی‌زند.

حالا همه چیز برای نصب برف‌پاک‌کن آماده است. میله را بالا بکشید و مراحل نصب را برعکس مراحل گفته شده انجام دهید، میله را بخوابانید و تمام.

برف‌پاک‌کن‌های جدید کارشان را به‌درستی انجام می‌دهند و دید شما در آب‌وهوای برفی و بارانی کامل است. آن هم به یک‌چهارم قیمت مجموعه برف پاک‌کن کامل!

در کارنوتر به فکر جیب شما هستیم و تمامی آموزش‌ها رایگان هستند. پیشنهاد می‌کنم آموزش‌های قبلی را هم مطالعه کنید و برای مطالعه نوشته‌های جدید، باز هم به اینجا سر بزنید.

اگر از این آموزش خوشتان آمد، لطفا با دکمه‌های پایین صفحه با دوستانتان به اشتراک بگذارید، اگر هم سؤالی در این زمینه دارید، برایم کامنت بگذارید تا در اسرع وقت پاسخ شما را بدهم.


این مطلب را به اشتراک بگذارید

12 دیدگاه دربارهٔ «آموزش تعویض لاستیک برف‌‌پاک‌کن سمند و سورن و دنا»

  1. سلام و خسته نباشید
    لطفا راهکارتون درباره جلوگیری از صدای برف پاک کن در حین کار کردن چیه ؟ ماشین من سمند هستش و حین کار کردن خیلی صدا میده تیغه هم عوض کردم درست نشد.

    1. سلام
      گاهی جنس تیغه خشک هست و باید مدتی بخاری زیر شیشه رو روشن کنید تا صدا برطرف شه، اگر با تعویض تیغه صدا دارید و جنس تیغه هم خوبه باید رسوبات روی شیشه رو بگیرید. می‌تونید با یک دستمال ترجیحا مایکروفایبر وآغشته به سرکه اونقدر روی شیشه بکشید تا رسوبات پاک بشه. بعد از پاک شدن رسوبات با کشیدن انگشت روی شیشه فرقش رو متوجه خواهید شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This will close in 0 seconds

پیمایش به بالا