استارت زدن به روش درست | ۴ نکته که در زمان روشن کردن خودرو باید رعایت کنید

این مطلب را به اشتراک بگذارید

استارت زدن به خودرو شاید آسان‌ترین کاری باشد که یک راننده انجام می‌دهد، ولی در زمان روشن کردن خودرو سه نکته با اهمیت وجود دارد که با رعایت کردن‌شان می‌توانید عمر ماشین‌تان را بیشتر کنید. این محتوا را می‌توانید در قالب فایل ویدئویی زیر تماشا کنید. همچنین اگر علاقه‌مند به موضوعات خودرویی هستید، توصیه می‌کنم حتما در کانال یوتوب کارنوتر عضو شوید.
در کانال یوتوب کارنوتر در مورد تعمیر و نگهداری، شناخت تجهیزات و قطعات خودرو و همچنین توصیه‌هایی در مورد افزایش عمر قطعات خودرو محتوا می‌سازم. برویم سر اصل موضوع، چکار کنیم که در زمان استارت زدن استهلاک خودرو را کاهش دهیم؟

در زمان استارت زدن حتما کلاچ بگیر

این مورد را حتما برای روشن کردن خودروی دنده دستی رعایت کنید. فراموش کردن این نکته باعث وارد شدن بار زیادی روی میل‌لنگ خودروی شما، و در نتیجه استهلاک بیشتر در سیستم برق و باتری خواهد شد. فقط کافی است در زمان استارت زدن خودرو کلاچ بگیرید تا از هزینه‌های اضافی جلوگیری کنید. انجام این عمل به‌خصوص در فصل زمستان باعث روشن شدن سریع‌تر خودرو می‌شود. پیشنهاد می‌شود: قفل فرمان مناسب چه مشخصاتی باید داشته باشد و چگونه قفل فرمان را نصب کنیم؟

گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی

در خودروهای انژکتوری باید بعد از باز کردن سوئیچ، حداقل ۳ تا ۴ ثانیه صبر کنید تا سوخت از پمپ‌بنزین به نازل‌های انژکتور منتقل شود. همچنین با انجام این کار به کامپیوتر خودرو (ای سی یو) اجازه می‌دهید که سنسورها و پارامتر‌های مختلف را به درستی چک کند و خودرو را برای روشن شدن آماده کند. پس حتی اگر هم عجله دارید، چند ثانیه تحمل قطعا به نفع جیب‌تان خواهد بود!

فضولی در زمان استارت زدن ممنوع!

در خودروهای انژکتوری برخلاف خودروهای کاربراتوری، تمامی پارامترهای میزان هوای ورودی و سوخت ورودی و… توسط سنسور‌ها شناسایی و با ای سی یو خودرو کنترل می‌شوند. پس در خودروهای انژکتوری به‌جز چرخاندن سوئیچ و گرفتن کلاچ، وظیفه‌ی دیگری مثل فشردن پدال گاز یا کم و زیاد کردن اهرم ساسات بر عهده راننده نیست و تمامی دستورات توسط کامپیوتر خودرو صادر می‌شود. این مطلب پربازدید را از دست ندهید: ماشین کاربراتوری بهتر است یا انژکتوری؟

تجهیزات اضافی را خاموش کنید

و نکته آخر اینکه در زمان روشن کردن خودرو بایستی کلیه تجهیزات خودرو را خاموش کنید. لامپ‌های داخل و خارج از کابین، دکمه‌ی ایرکاندیشن، سیستم صوتی، تمامی تجهیزات را خاموش کنید. خودرو در زمان استارت زدن نیاز به آمپر بالایی دارد، که نباید توسط سایر مصرف‌کننده‌ها مصرف شود. تبریک می‌گویم! دیگر تمامی اصول استارت زدن به روش درست‌ را می‌دانید، این بار با رعایت نکات بالا به راحتی و بدون خرج اضافی به خودروی خود استارت خواهید زد. 🙂

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This will close in 0 seconds

پیمایش به بالا