تصویر شاخص پورشه پانامرای ۲۰۱۷

۱۰ نکته‌ که راجع پورشه پانامرای جدید نمی‌دانید

این مطلب را به اشتراک بگذارید

هر چند پورشه در سال‌های دور یک کانسپت چهار در ارائه داده بود، ولی برای همگان پورشه برابر بود با ۹۱۱ کوپه! البته این کمپانی در سال ۲۰۰۹ با عرضه‌ی پانامرا لرزه‌ای بر اندام طرفداران انداخت و ثابت کرد وقتی پای سود در میان باشد، با کسی شوخی ندارد! از آن زمان در حدود  ۷ سال گذشته و به رسم روزگار، پانامرای سال خورده تاج و تختش را به وارث می‌بخشد! پانامرای ۲۰۱۷ مانند تمامی محصولات این خانواده دارای طراحی محافظه‌کارانه‌ است، چرا که به سختی می‌شود تفاوت‌های ظاهری آن را از پدرش تشخیص داد. در ادامه برای دانستن چندین نکته‌ی نا‌گفته در مورد پانامرای جدید با کارنوتر همراه باشید.

۱. سریعترین خودروی دیزلی تولید انبوه

اگر این ماشین را با گیربکس ۸ دنده‌ی PDK سفارش دهید، پورشه کایمن GT۴ را در خط مستقیم شرمنده‌ی خودش می‌کند! شتاب صفر تا صد ۴.۳ ثانیه‌‌ای برای یک خودروی لوکس دیزلی و سنگین وزن ماورای تصور است!

۲. سوئیچ پورشه شکل مُرده

در چند سال گذشته فرم سوئیچ‌های پورشه به شکل یک ماشین کوچک بود، ولی در این نسل چنین چیزی مشاهده نمی‌شود. علاوه بر این محل مغزی سوئیچ دیگر در سمت چپ نیست! این بچه‌های جدید با سُنت شکن هستند!

۳. هیبرید بازها خوشحال باشند

قرار است به زودی، دو مدل هیبریدی از این اتاق به بازار بیاید. یکی با استراتژی کاهش مصرف سوخت، حفظ محیط زیست و قیمت کمتر و دیگری با الهام از تکنولوژی ۹۱۸ اسپایدر و ۹۱۹ لمان، آسفالت را به آتش خواهد کشید!

dials

۴. یک نمایش تمام عیار

باله‌های بازشونده حتی در مدل‌های پایه‌ هم دیده می‌شوند، ولی نمونه‌ی توربو باله‌ای به بزرگی باله‌های عقاب دارد که نحوه‌ی باز شدن آن هر کسی را میخکوب می‌کند. ما در کانال کارنوتر در قالب یک GIF آن‌را نمایش دادیم.

۵. پشت‌آمپرهای نورانی و چشم‌نواز

دو صفحه‌ی هفت اینچی اطراف دورشمار دایره‌ای را فرا گرفته‌اند. علاوه بر این صندلی راننده ۱ سانتی متر از صندلی‌های اسپرت مدل GT3 کوتاهتر است، تا حس خشونت‌آمیز این ماشین را تقویت کنند!

۶. در جهنم سبز غوغا بپا کرده

پانامرای توربو ۲۰۱۷ با زمان ۷ دقیقه و ۳۸ ثانیه یک دور پیست نورنبرگ را طی کرده است. این بدان معناست که کنار به کنار مدل مسابقه‌ای ۹۹۷ GT3 در این پیست می‌تازد و لامبورگینی مورسیه‌لگو LP640 را مغلوب می‌کند!

۷. قلبش مُهر و موم شده

بهتر است کاپوت را بالا نزنید، وگرنه دچار افسردگی می‌شوید! موتور با یک روکش پلاستیکی عظیم‌الجثه مُهر و موم شده و دست فضول‌ها را از پشت بسته! البته فکر نمی‌کنم صاحبان این خودروی ۱۰۰ هزار پوندی علاقه‌ای به کثیف کردن دستانشان داشته باشند!

۸. چراغ‌های یک تکه

گویا طراح پانامرا از تاریکی بیزار بوده و بنابراین از چراغ‌های یک تکه برای عقب این ماشین استفاده کرده. فرم این چراغ‌ها علاوه بر این که خودرو را پهن‌تر از چیزی که هست نشان می‌دهند، باعث می‌شود که درشب پانامرا را با هیچ ماشینی اشتباه نگیرید!

rp_-_panamera_g2-14

۹. دوستدار کله‌ی شما

طراحی جدید سقف به سود افراد قد بلند تمام شده، چرا که در انتها ۲ سانتی‌متر از نسل قبلی بلندتر است. پس برای قرارگیری در صندلی‌های عقب واهمه نداشته باشید. دیگر کله‌اتان به سقف کوبیده نمی‌شود!

۱۰. اگر ۵ نفری هستید

قرار است یک مدل واگن از پانامرا با پنج صندلی عرضه شود. این ماشین جاپای وسیع‌تری دارد و زیبا به نظر می‌رسد و قرار است برای آئودی RS6 آوانت شاخ و شانه بکشد!

منبع: topgear.com

شما پانامرای نسل اول (مدل‌های موجود در کشور) را می‌پسندید یا نسل دوم آن‌را؟


این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This will close in 0 seconds

پیمایش به بالا