تصویر شاخص آموزش بنزین زدن

مانند یک حرفه‌ای بنزین بزنیم

این مطلب را به اشتراک بگذارید

طبیعی است که هرقدر تعداد خودروها بیشتر می‌شود، صف جایگاه‌های سوخت‌گیری هم طویل‌تر می‌شود. هرقدر که زمان انتظار بالاتر می‌رود، افراد کم طاقت‌تر می‌شوند و انتظار دارند که در زمان کوتاهی سوخت‌گیری را به انجام برسانید. حالا اگر کسی تازه‌کار باشد، تکلیف چیست؟

خبر خوب این است که این آموزش برای رفع نگرانی و استرس رانندگان تازه‌کار ترتیب داده شده است و به شما یاد می‌دهد که چگونه مانند یک کار بلد از عهده‌ی سوخت‌گیری ماشین‌تان برآیید. آماده‌اید؟ پس با کارنوتر همراه باشید.

قبل از هر چیز از شما دعوت می‌کنم کانال یوتوب کارنوتر را مشترک شوید. در کانال یوتوب کارنوتر در مورد شناخت قطعات خودرو، نگهداری و تعمیر ماشین به زبان ساده محتوای ویدئویی تولید می‌کنم، که قطعا به کار شما خواهد آمد. 🙂

چه بنزینی بزنم؟

پمپ بنزین

پیش از هر کاری باید سوخت مناسب خودروی‌تان را شناسایی کنید. در ایران فقط دو مدل بنزین یافت می‌شود، یکی معمولی و دیگری سوپر. برای یافتن نوع هماهنگ با موتور اتومبیل‌تان، یک سرچ کوتاه در اینترنت یا مطالعه‌ی دفترچه‌ی راهنما کارتان را راه می‌اندازد؛ علاوه بر این در قسمت داخلی باک بیشتر خودروها، نوع سوخت مورد نیاز قید شده است.

سوخت‌گیری ماشینی که بنزین معمولی می‌خواهد با نوع سوپر هیچ مزیتی جز خالی کردن جیب‌تان ندارد، ولی اگر بنزین سوپر راست کار ماشین شما بود و باک را از بنزین معمولی پُر کردید، به پیشرانه صدمه خواهد رسید که ناک زدن یکی از این مشکلات است، در این زمینه بخوانید چرا پیشرانه‌ها ضربه‌ (ناک) می‌زنند

در باک کدام سمت است؟

در باک بنزین

حالا که با نوع غذای مورد نیاز اتومبیل‌ خود آشنا شدید، باید بدانید که در باک‌تان کدام سمت است. در بعضی از خودروها آمپر نشان‌دهنده‌ی مقدار سوخت در همان سمت در باک است، مثلا اگر آمپر بنزین در سمت چپ مجموعه‌ی نشان‌دهنده‌ها وجود دارد، می‌توان نتیجه گرفت که در باک هم در سمت چپ است. اگر ماشین‌ شما جز آن موارد استثنایی است، خوب به خاطر بسپارید که جهت باک‌تان در سمت مخالف آمپر بنزین است، به همین راحتی!

توپ‌تان را پُر کنید

پول-بنزین-کارت سوخت

درست است که بنزین فعلا به صورت تک نرخی عرضه می‌شود، ولی برای سوخت‌گیری هنوز هم به کارت سوخت نیاز دارید. توصیه می‌کنم برای صرفه‌جویی در زمان، کارت سوخت خود را همیشه به همراه داشته باشید و هزینه‌ی سوخت‌گیری برای یک باک کامل را در جیب داشته باشید.

چرا می‌گویم باک را تا انتها پُر کنید؟ زیرا در زمان و هزینه صرفه‌جویی کرده‌اید، چرا که بنزین علاقه‌ی فراوانی به گاز شدن و فرار از باک دارد، حالا هر چقدر که فضای خالی کمتر باشد شانس فرار از زندان هم برای بنزین کاهش می‌یابد. برای دانستن ظرفیت باک به دفترچه مراجعه کنید، البته بعد از چند بار بنزین زدن، دیگر می‌دانید که باک‌تان با چند لیتر پُر می‌شود.

اگر دل‌تان به حال پول‌های زبان بسته می‌سوزد، از این روش‌ها‌ی امتحان شده استفاده کنید و حالش را ببرید چگونه مصرف سوختم را ۲۰٪ کم کردم

مواردی که باید چک کنید

گیربکس دنده اتوماتیک

بعد از ورود به جایگاه جوری بایستید که در باک فاصله‌ای نیم‌متری با پمپ داشته باشد. قبل از خروج از اتومبیل این موارد حتما بررسی شوند:

  • اگر دنده دستی می‌رانید، دنده را در حالت خلاص و اگر اتوماتیک است روی حالت P قرار دهید.
  • ترمز دستی را بکشید.
  • ماشین را خاموش کنید. بهتر است چراغ‌ها را خاموش کنید.
  • به  هیچ عنوان با سیگار روشن وارد جایگاه نشوید.
  • به هیچ عنوان در حالی که با موبایل در حال مکالمه هستید وارد جایگاه نشوید.
  • همه‌ی ما حامل بار الکتریکی هستیم که گاهی به شکل جرقه دیده می‌شود، برای خالی کردن بار الکتریکی، قبل از خروج دست‌تان را به قسمتی از بدنه‌ی فلزی بزنید.
  • سوئیچ خودرو را به همراه خود خارج کنید.
  • در باک را باز کنید، در بعضی از مدل‌ها از داخل به‌ وسیله‌ی یک دکمه باز می‌شود، مثل پراید، بعضی‌ها فقط با سوئیچ ،مانند پیکان و بیشتر ماشین‌ها با قفل مرکزی، یعنی زمانی که درها باز هستند در باک هم باز است، مثل سمند.
  • بعد از باز کردن در باک، قسمت پیچی را برخلاف عقربه‌های ساعت بگردانید تا خارج شود.

چگونه با دستگاه کارت‌خوان کار کنم؟

دستگاه-کارتخوان-بنزین

اگر با دستگاه ATM کار کرده باشید، کار کردن با دستگاه کارت‌خوان برای‌تان مثل آب خوردن خواهد بود. اگر هم نه، باز هم جای نگرانی ندارد. کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

  • کارت بنزین را به گونه‌ای که تراشه‌ی طلایی رنگ به سمت بالا باشد، تا انتها در قسمت اسلات کارت خوان وارد کنید.
  • کمی صبر کنید تا عبارت “رمز را وارد کنید” در صفحه نمایان شود. حالا رمز را وارد کنید، توجه کنید که کلید دستگاه کارت‌خوان را معمولا باید پرقدرت فشار داد!
  • اگر رمز کارت را تغییر نداده‌اید، به صورت پیش‌فرض چهار رقم آخر شماره‌ی کارت ملی مالک ماشین است. مثلا اگر شماره ملی طرف ۴۳۲۴۵۰۷۷۶۴ است، رمز کارت بنزین ۷۷۶۴ است.
  • بعد از ورود رمز، دکمه‌ی سبز رنگ تایید را فشار داده تا عبارت “لطفا کمی صبر کنید” بر روی صفحه نقش ببندد، بعد از چند ثانیه پمپ فعال خواهد شد.

چگونه با نازل پمپ بنزین کار کنم؟

نازل-پمپ-بنزین

اعداد نمایشگر پمپ همگی صفر شده‌اند و زمان بنزین زدن است، نازل را از دستگیره بگیرید و به سمت بالا و بیرون خارج کنید. نازل را داخل باک قرار دهید. با فشار دستگیره به سمت بالا بنزین خارج می‌شود و نشانگرهای پمپ بنزین، مقدار لیتر مصرفی و مبلغ کل را به صورت لحظه‌ای نمایش می‌دهند.

دقت داشته باشید که دستگیره‌ی نازل به صورت صفر و یک عمل نمی‌کند و کاملا آنالوگ است، یعنی با فشار کمتر، بنزین کمتری خارج می‌شود و بلعکس. پیشنهاد می‌کنم برای صرفه‌جویی در هزینه دستگیره را تا انتها فشار ندهید، چرا که احتمال خروج هوا به جای بنزین در این حالت بیشتر است و شما باید هزینه‌ی این هوا را پرداخت کنید!

نکته‌ی دیگری که در مورد نازل‌ها باید بدانید ضامن قفل‌کن است، می‌توانید برای جلوگیری از کمر‌درد ضامن را بعد از فشردن اهرم درگیر کنید، ولی همیشه حواستان به نازل باشد، چرا که هر لحظه امکان لرزش و خروج از باک بنزین وجود دارد.

چگونه باک را تا انتها پُر کنم؟

سوختگیری-جایگاه-بنزین-بنزین زدن

خود من در صورتی که حیوان خانگی کنجکاو یا کودکی در ماشینم نباشد، سوئیچ را به صورت نیمه‌باز روی ماشین می‌گذارم تا آمپر مقدار بنزین را به صورت لحظه‌ای نمایش دهد، خیلی راحت نازل را روی ضامن قفل می‌کنم و همزمان به آمپر بنزین نگاه می‌کنم، هنگامی که به بالاترین حد رسید دستگیره را از حالت ضامن خارج می‌کنم و با کمترین فشار به بنزین زدن ادامه می‌دهم.

بعضی از پمپ‌ها برای جلوگیری از سرریز بنزین دارای قطع کن اتوماتیک هستند، بهتر است این مورد را قبل از بنزین زدن با مامور جایگاه چک کنید. اگر پمپ فاقد قطع کن اتوماتیک است به صدایی که از لوله‌ی باک خارج می‌شود به دقت گوش کنید. اگر صدایی مانند پُر شدن آفتابه به گوشتان می‌رسد، یعنی باک‌تان تا خرخره پر شده.

بعد از سوختگیری چه کار کنم؟

نازل بنزین

قسمت اصلی ماجرا دیگر تمام شده، نفس راحتی بکشید و نازل را از باک خارج کنید، توصیه می‌کنم هرگز برای خروج آخرین قطره‌ها از نازل به خروجی باک ضربه نزنید، چرا که احتمال جرقه و انفجار در چنین حالتی دور از انتظار نیست. لوله‌ی نازل را کمی به سمت بالا بگیرید و بدون قطره‌ای چکه در محل خود قرار دهید.

در پیچی باک را تا جایی که می‌توانید سفت کنید، راستی کارت‌ خود را که فراموش نکرده‌اید؟ دکمه‌ی خروج کارت‌خوان را فشار دهید و کارت را بردارید.

مبلغ را چگونه پرداخت کنم؟

دستگاه کارت خوان بنزین ستونی
نمونه‌ی یک دستگاه پرداخت مبلغ با کارت اعتباری

بستگی به خودتان دارد، یا به‌ وسیله‌ی اسکناس یا کارت اعتباری، دستگاه کارت‌خوان در بیشتر جایگاه‌ها وجود دارد، اخیرا دستگا‌ه‌های پرداخت ستونی هم به جایگاه‌ها اضافه شده که کار را راحت‌تر کرده‌اند، کافی است شماره‌ی پمپی را که استفاده کرده‌اید از تابلوی بالای دستگاه بخوانید و با ورود همان شماره، مبلغ را به صورت اتوماتیک پرداخت کنید.

 

کارهایی که نباید زمان سوخت‌گیری انجام دهید

جایگاه بنزین-جایگاه سوخت

  • دیگر صف سوخت‌گیری عضو جدایی ناپذیر جایگاه‌ها شده، پس لطفا صف را رعایت کنید.
  • برای جلوگیری از آزار و اذیت راننده‌ی جلویی، چراغ بزرگ را خاموش کنید.
  • اگز زمان برای‌تان اهمیت دارد، در اوج ساعات ترافیکی سوخت‌گیری نکنید.
  • در هوای داغ بنزین چگالی کمتری دارد، این یعنی مقدار کمتری بنزین گیرتان می‌آید. پس بهتر است در ساعت‌های خُنکی هوا، مثلا “اول صبح” سوخت‌گیری کنید.
  • اجازه ندهید که چراغ بنزین روشن شود، روشن شدن چراغ احتمال آسیب به مجموعه‌ی سوخت‌رسانی را به همراه دارد.
  • اگر تریلی حمل سوخت در حال تخلیه‌ی سوخت است، از سوخت‌گیری در آن جایگاه اجتناب کنید.

این‌بار که به جایگاه مراجعه کردید، صفر تا صد سوخت‌گیری را می‌دانید و به سهولت سوخت‌گیری را انجام خواهید داد. اگر هنوز مشکلی در این زمینه دارید، برایم کامنت بگذارید، در اسرع وقت پاسخگو خواهم بود. 🙂

نکته‌ی مطرح شده توسط آقا مسعود از خوانندگان سایت:

یه موردی که من به شخصه ندیدم کسی بلد باشه استفاده از قطع کن اتوماته که بسیار ساده وکاربردیه که خوب میشه تو مطلبتون کار کنید که الان توضیح میدم: وقتی کارت رو وارد کردید وهمه چیز آماده شد برای زدن بنزین قبل ازاینکه نازل رو بردارید به صفحه روی پمپ نگاه کنید زیرش نوشته ۶۰ لیتر یعنی شما میتونید درهرنوبت تا ۶۰ لیتر بنزین بزنیدحالا شما مثلا میخواهید ۲۰ لیتر بنزین بزنید در اینجا عدد ۲۰ رو وارد میکنید و سپس دکمه سبزرنگ رو میزنید حالا نازل رو درون باک بگذارید و با خیال راحت بنزین بزنید.


این مطلب را به اشتراک بگذارید

درباره نویسنده

89 در مورد “مانند یک حرفه‌ای بنزین بزنیم”

  1. عالی بود
    اولین باره که میخوام برم و بنزین بزنم
    با توضیحات کاملی که ارایه شده حتما بدون دستپاچگی موفق میشم 😊
    سپاس🙏

  2. سلام
    بابت توضیحات کاملتون ممنون
    فقط یه سوال
    من تازه ماشین گرفتم
    ولی رمز کارت سوختو یادم رفت از صاحب قبلی بگیرم
    حالا چکار کنم:-(

  3. سلام پست بسیار آموزنده برای تازه کار ها از جمله خودم بود، اما الان روش پرداخت فرق داره و دیگه کارت سوختی نیست و خود فرد مسئول کنار پمپ بنزین وایستاده و کارت میده بهمون واسه بنزین زدن لطفا بروزرسانی کنید

    1. سلام
      ممنون از توجهتون. فرمایش شما صحیح هست ولی همچنان امکان استفاده از کارت سوخت شخصی وجود دارد و در بعضی از جایگاه های بین راهی کارت سوخت ارایه نمی شود.

  4. مطالبی که ارایه دادید در قسمت مهندسیش کاملا غیر کارشناسانه و بدون در نطر گیری اجزای مختلف الکتریکی و مکانیکی داخل پمپ های مکنده و پیشران هست که مانع بسیاری مشکلات از قبیل خروج هوا به جای بنزین در حین کامل فشردن دستگیره نازل میشه و همچنین با پمپ ها سیستم های دارند که با گرمتر شدن هوا و تغییر چگالی بنزین امکان خروج هوا نیست.کم فروشی در جایگاه ها علتش دستکاری در سیستم چرخدنده در زیر پمپ هست که توسط شرکت نفت پلمپ هستند.

    1. سلام. نظر شما محترمه دوست عزیز.
      دلیل نگارش این مطلب همونطور که از نامش پیداست آموزش بنزین زدن برای افرادی است که برای نخستین بار اقدام به سوخت گیری می کنن و برای این منظور نیازی به تشریح چند واحد نظری و عملی مهندسی الکترونیک و مکانیک و اشاره به اجزای تشکیل دهنده پمپ بنزین نبود، چون به قول شما من مهندس و کارشناس سوخت نیستم!
      متاسفانه وجود هوا در پمپ های کشور اثبات و بارها در مورد این موضوع قلم فرسایی شده، برای نمونه اینجا کلیک کنید.
      انتظار داشتم یک منتقد نام و آدرس ایمیلش رو به درستی وارد کنه، ولی به هر حال بابت اطلاعات کارشناسانه ای که در اختیارم قرار دادید متشکرم. 🙂

  5. واقعاً عالی بود و از همه مهمتر کابردی بود. من قبلاً چند تا مطلب درباره بنزین زدن خونده بودم اما همشون ترجمه خارجی بودن و زیاد به درد ما نمی خورد. اما این کاملاً کاربردیه

  6. سلام خسته نباشید ، با کارت خود جایگاه به چه شکله یعنی بعده انداختن کارت نیاز به زدن دکمه سبز است یا نه

  7. یه موردی که من به شخصه ندیدم کسی بلد باشه استفاده ازقطع کن اتوماته که بسیار ساده وکاربردیه که خوب میشه تو مطلبتون کار کنید که الان توضیح میدم:وقتی کارت رو وارد کردید وهمه چیز آماده شد برای زدن بنزین قبل ازاینکه نازل رو بردارید به صفحه روی پمپ نگاه کنید زیرش نوشته ۶۰لیتر یعنی شما میتونید درهرنوبت تا۶۰لیتر بنزین بزنیدحالاشمامثلامیخواهید۲۰لیتر بنزین بزنیددراینجا عدد۲۰روواردمیکنید وسپس دکمه سبزرنگ رو میزنیدحالا نازل رو درون باک بگذاریدوباخیال راحت بنزین بزنید

  8. سلام . من میخواهم داستانی که در اولین بنزین زدنم پیش آمد را برایتان بازگو کنم . من وارد جایگاه شدم ولی بلد نبودم بننزین بزنم و اشتباهی نازل دیگری را برداشتم . اما هر کاری کردم بنزین نزد . در آخر هم از مسعول جایگاه خواستم برام بنزین بزنه . اما او هم مرا مسخره کرد . این خاطره ی خیلی بدی بود . اما خوشحالم که شما به آماتور ها آموزش میدهید

  9. سلام.اگه خواستیم با کارت سوخت خود جایگاه بنزین بزنیم غیر از قرار دادن کارت در محل معین دیگه نیاز ب زدن رمز یا دکمه ای دیگه مثل ثبت وغیره نیست یا هست؟؟

  10. سلام من داشتم بنزین میزدم و دیدم که یکی از خانوم ها داد بنزینشو مامور پمپ بنزین بزنه ما مور تا اخر نازلو فشار داد اینو خواستم بگم خودتون بنزین بزنید برای کسایی که خودشون نمیزنن

  11. سیدحمیدرضا باب الحوائجی

    خیلی ساده و کاربردی توضیح دادید. یه نویسنده ی خیلی خوب هستید.
    خوشحالم چنین مقالاتی هنوز به چشم می خوره.

  12. سلام
    یه سوال از حضورتون داشتم
    بنده دیدم مسئول پمپ بنزین دستگاه رو مثلا رو ۵ لیتر تنظیم میکنه
    دستگاه سره ۵ لیتر خودش قطع میکنه . اینو اگه ممکنه آموزش بدید

  13. سلام من رمز کارت سوختمو فراموش کردم ، ماشین هم به نامم نیست ، دسترسی به مالک ندارم ،چیکار کنم که کارتم قفل نشه ، مرسی از شما

  14. سلام
    ممنون از توضیحاتتون ولی میشه به صورت گزینه ای هم بگید از اول تا اخر کدوم را باید انجام داد به ترتیب:؟
    مثلا:
    ۱: اول کارت را داخل میزنیم
    ۲: دکمه سبز رنگ را میزنیم
    ۳: بعدش نازل را برمیداریم و بنزین میزنیم
    ۴: و در نهایت با زدن دکمه قرمز رنگ کارت سوخت خود را بر میداریم
    درسته ترتیب بنزین زدن؟؟؟؟

    1. درسته، بعد از ورود کارت نیازی به زدن دکمه‌ی سبز رنگ نیست، فقط باید چند ثانیه صبر کنید تا دستگاه کارت رو بخونه و اطلاعات روی نشانگر پمپ صفر بشه.

  15. سلام ، ممنون بابت اطلاعات مفیدتون ، منم بار اول خیلی استرس داشتم برا بنزین زدن 😂
    ولی الان چیزی که ذهنمو مشغول کرده تفاوت بنزین های جایگاهای سوخته ، من تو یه پمپ ۶۰ تا میزنم امپر بنزین هم چک میکنم که هوا نداره ولی ماکزیمم ۶۵۰ کیلومتر میتونم باهاش برم ولی در جایگاه دیگه همون ۶۰ لیتر ۷۵۰ کیلومتر طی میشه ، مسیر همون مسیر همیشگی و همون میزان سرعت و ترافیک موجود هست
    ایا چیزی قاطی بنزین میکنن که حجمش زیاد بشه ؟
    هردو سوخت هم بنزین معمولی هست

    1. سلام
      کیفیت بنزین پالایشگاه‌ها متفاوت هست، دلیلش اینه.
      بعضی جایگاه‌دارها هم آب قاطی بنزین می‌کنن.
      برای اینکه مطمئن بشید داخل بنزین آب قاطی شده یا نه.
      یک مقدار روی ورق کاغذ از همون بنزین بریزید، اگر کاغذ چروک خورد و تغییر شکل داد داخلش آب داره!

  16. سلام من اپراتور هستم،خواهشم از بعضی از مراجعه کنندگان به جایگاه سوخت این هستش که وقتی کارت سوخت جایگاه رو وارد دستگاه میکنن هیچ رمزی براش اتتخاب نکنند ،چون کارت سوخت جایگاه بدون رمز هستن،و این کار اگر در شیفت بعدظهر انجام بگیره تا ساعت اداری روز بعد که باید کارت سوخت دیگر تهیه بشه موجب شلوغی و صف در پمپ بنزین میشه،با تشکر

  17. سلام، میخواستم ببینم میشه با پمپ جایگاه مقدار دقیق بنزین بزنیم ( یعنی میشه با استفاده از اعداد که روی صفحه کلید پمپ تعبیه شدن، مقدار بنزینی که میخوایم بزنیم رو وارد کنیم؟؟)

  18. سلام ممنون از مطلبتون منم میخوام ان شالله خدا بخواد ماشین بخرم از بنزین زدنم می ترسیدم که یه وقتی دست و پاچلفتی بشم اونموقع چون خانومم هستم بدتره .اگه بخوایم بدیم کارگر اونجا بزنه باید انعامم بدیم هرچند دوست دارم خودم این کارو بکنم از مطلبتون ممنون

  19. ببخشین یه سوال اونجا گفتین سوییچ رو در یارین بعد گفتین سوییچ رو گاهی نیمه میذارین میشه توضیح بدین ممنون

    1. اخیرا ماشین‌ها در جایگاه سوخت‌گیری لقمه‌ی چرب و نرمی برای دزدها شدن، اگر خودتون سوخت‌گیری رو انجام می‌دید بهتره که سوییچ خودرو رو همراه خودتون از ماشین خارح کنید.

  20. سلام
    من یه بار به جایگاه سوخت مراجعه کردم اما نه کارت سوخت وارد کردم نه جایگاه کارت سوختی داشت بخاطر همین گیج شدم و نازل و برداشتم بعد چند ثانیه نازل شروع به تخلیه بنزین کرد میشه اینو توضیح بدید

  21. سلام ممنون بخاطر توضیحات کامل خیلی خیالم راحت شد از بابت سوخت گیری …
    اما نمیدونم کدوم نازل برای سوپر بنزین یا معمولی هست ؟ و کارت سوخت ففط برا بنزین زدن هست ؟ یعنی هزینه ازش کم نمیشه؟ تازه گواهی گرفتم و نمیخوام توی دردسر های الکی بیفتم کسی هم جواب کامل نمیده که میگن بری یاد میگیری 😁

    1. سلام
      پمپ‌های حامل بنزین سوپر سبز رنگ و معمولی قرمز رنگ هستن.
      تا اونجایی که شنیدم برای این منظور میشه ملت کارتتون رو تبدیل به کارت سوخت کنید.

  22. اولین بار که رفتم پمپ بنزین خیلی سال پیش اون موقع که تازه سهمیه شد کارت سوخت رو جا گذاشتم و گم شد و مجبور شدم برا صدور جدید اقدام کنم

  23. سلام یسوال وقتی جلو دستگاه قرار میگیری از کجا بفهمم کدوم نازلو لاید بردارم سمت راستی یا چپی اصلا فرقی دارن

  24. من امروز رفتم بنزین بزنم اولا نازل یکی دیگر برداشتم داشتم بنزین میزدم بعدش هم آخرش در باک رو نبسته داشتم میرفتم جایگاه دار گفت کجا داری میری ،😁😅😅😅

    1. اصلا با نازل های بقیه نمیشه سوختگیری کرد
      دوست عزیز فقط با نازل نزدیک به دستگاهی
      که کارت سوختو وارد کردی میشه بنزین زد

  25. با سلام،ببخشید یک سوالی واسم پیش اومده، اینکه نازل سمت چپ پمپ بنزین رو برداریم یا سمت راست؟؟ آخه هم سمت راست و هم چپ پمپ،شلنگ نازل هست

  26. من دو مشکل دارم: ۱_ اگه از کارت سوخت خود جایگاه استفاده کنم نمیدونم چجوری عددو صفر کنم تا شروع به بنزین زدن کنم.
    ۲_ وقتی بنزین‌زدن‌ تموم شد همیشه چند قطره رو زمین ریخته میشه.

    1. وقتی کارت رو جایگذاری کردید قبل اینکه نازل رو بردارید باید چند لحظه صبر کنید، مثلا ده ثانیه، بعد نازلو بر میدارید و بعد چند ثانیه عدد صفر میشه.
      بعد اتمام بنزین زدن باید کمی نازلو خارج کنید جوری که کامل خارج نشه و باید به سمت بالا بیارید تا جاذبه چند قطره باقی مونده در لوله نازل رو تو باک خالی کنه و…

  27. سلام خدا قوت در اخر متن گفتید که اگر مشکلی دارید در قسمت کامنت ها بنویسد. بزرگترین مشکل من در بنزین زدن اینکه ماشینی برای زدن بنزین ندارم

    1. بعضی از دوستان گزارش دادن بنزین سهمیه گاهی چند لیتر کسر میشه. تو بعضی از حالت‌ها هم هیچ اتفاقی نمی‌افته، بالاخره کار از محکم کاری عیب نمیکنه!

  28. سلام اگر کارت سوخت مون رو به شخصی حالا آشنایی بدیم بنزین بزنه ماشین شو برای کارت سوخت مون مشکلی پیش نمیاد ؟ ( که مسدود بشه )

  29. ممنون از توضیحات کاملتون
    اما در باک بر خلاف عقربه های ساعت باز میشه امروز رفتم و ضایع شدم لطفا متن را اصلاح بفرمایید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کانال یوتیوب کارنوتر رو دیدید؟

سلام به همه!

من خودروهای داخلی رو تست می‌کنم.

ویدئوهای جذاب این بررسی‌ها رو در کانال یوتیوب کارنوتر تماشا کنید.

This will close in 0 seconds