تصویر شاخص آرنولد شوارتزنگر

۱۰ خودرویی که آرنولد شوارتزنگر سوار می‌شود

این مطلب را به اشتراک بگذارید

احتمالا او را با نام ترمیناتور می‌شناسید! این بازیگر اتریشی دستی هم در سیاست داشته و از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۱ فرماندار کالیفرنیا بوده، او تمام حقوقی را که از سیاست بدست آورد، صرف امور خیریه کرد و احتمالا یکی از دلایلی که تبدیل به بهترین فرماندار تاریخ کالیفرنیا شد، همین باشد. شوارتزنگر در حال گذر از ۶۹ سالگی است، ولی سال گذشته با بازی در فیلم نابودگر: جنسیس نشان داد که هنوز چیزی از قوای بدنی کم و کسر ندارد و آماده‌ی نجات نسل بشر از شر ربات‌ها است!

او در زندگیش، در هر عرصه‌ای که وارد شده با موفقیت عمل کرده، از بدنسازی و خدمت در ارتش اتریش و بازیگری تا ایفای نقشی موثر در سیاست آمریکا. حالا می‌خواهیم ببینیم انتخاب‌های ترمیناتور در زمینه‌ی خودرو چگونه است; مطمئناً او را بیشتر سوار بر هامرهای غول‌پیکر دیده‌اید، ولی برخلاف تصورتان مالکیت مدل‌های متفاوتی از تانک جنگی تا بنتلی لوکس و اتو کشیده دارد! در ادامه ۱۰ خودرویی را که آرنولد شوارتزنگر اخیرا سوار بر آنها دیده شده است را در کارنوتر بررسی می‌کنیم، آماده‌اید؟

۱. دوج چلنجر SRT

tl-horizontal_main-6

چلنجر ماسل‌کار اصیل آمریکایی، با حفظ تمام خصوصیات پدرش مانند: شتاب خط مستقیم خوب، چهره‌ای دلربا، صدای نامنظم و گوش‌نواز موتورهای هِمی، متریال نسبتا بی‌کیفیت و هندلینگ نامناسب است. خودرویی که با طول حدود ۵ متر برای افراد قُلدری مثل شوارتزنگر مناسب است. احتمالا تا زمان نگارش این مطلب، سلطان یکی از آن هلکت‌های دوست‌داشتنی را با ۷۰۷ اسب‌بخار ابتیاع کرده باشد!

۲. پورشه ۹۱۱ توربو

tl-horizontal_main

یک اتریشی باید از محصولات اصیل اروپایی هم استفاده کند. مگر چه ماشینی لذت‌ بخش‌تر از ۹۱۱ توربوی سقف بازشو، برای گشت و گذارهای آخر هفته سراغ دارید؟ آرنولد با آن هیکل تنومندش در پشت فرمان این پورشه‌ی نقره‌ای انگار بر روی یک اسباب‌بازی جاخوش کرده! شاید بهتر است سراغ همان هامرهای جنگی برود؟

۳. هامر H1

tl-horizontal_main-1

بعضی‌ها می‌گویند، هامر H1 در ابتدا برای او ساخته شد و سپس به تولید انبوه رسید! 🙂 چرا که با عرض دو متر و بیست سانتی‌متری با هیکل درشت آرنولد به زیبایی چفت می‌شود. او عاشق هاموی است، ولی از آنجایی که نمی‌خواهد آن فردی باشد که محیط‌زیست را دوست نداشت، باید موتور حجیم و پرمصرف این خودرو را یا برقی کند یا با سوخت گیاهی براند!

۴. دوج پیکاپ M37 جنگی
tl-horizontal_main-2

ظاهر زیبا برایش اهمیتی ندارد، همین که غنیمت جنگی باشد و رنگ سبز‌تیره خورده باشد بس است! این دوج وانت بین سال‌های ۱۹۵۱ تا ۱۹۶۸ تولید شد که با ۷۸ اسب‌بخار، حتی حریف آرنولد در مچ اندازی نخواهد شد!

۵. Excalibur (اکسکالیبر)

tl-horizontal_main-3

اشتباه نکنید! این خودرو در دهه‌ی ۳۰ یا ۴۰ ساخته نشده، هر چند در طراحی آن از فرم بدنه‌ی بنز SSK به شدت بهره‌گیری شده، ولی اکسکالیبر سری ۴، زاده‌ی دهه ۸۰ میلادی است. در زیر کاپوت عهد قاجاری، موتور ۳۲۷ اینچی کوروت با ۳۰۰ اسب‌بخار قدرت قرار گرفته که در کمتر از ۶ ثانیه سرعتش را از ۰ به ۱۰۰ می‌رساند. کارخانه‌ی سازنده‌ در میشیگان قرار داشت و در همان دهه ورشکسته شد، ولی فرم کلاسیک و شتاب خوبش هنوز انتخاب خوبی برای آرنولدِ عتیقه دوست است.

۶. مرسدس‌بنز SLS AMG

tl-horizontal_main-4

کاپوت کشیده‌ این اعجوبه‌ی ۵۷۰ اسبی، صلابت ویژه‌ای به آن بخشیده. آرنولد با انتخاب مدل رودستر نشان داد که زیاد اهل جلب توجه نیست، چرا که در غیر این صورت مدل کوپه را با درب‌های گالوینگی اغوا کننده‌اش انتخاب می‌کرد.

۷. بنتلی کانتیننتال GTC نسخه‌ی سوپراسپرت

tl-horizontal_main-5

یکی از لوکس‌ترین و راحت‌ترین گرند‌تورینگ‌هایی که این روزها می‌توان صاحب شد. این نسخه ویژه و سقف‌بازشو فقط در سال ۲۰۱۰ ساخته شد، دنده‌های آن ۵۰ درصد سریع‌تر و رینگ‌هایش ۱۰ کیلوگرم سبک‌تر از نمونه‌ی استاندارد هستند. قدرت ۶۳۰ اسب‌بخار هم که جای خود را دارد!

۸. مرسدس‌بنز یونیماگ

tl-horizontal_main-7

این شبه کامیون چندمنظوره و همه‌جارو اولین بار در دهه ۴۰ میلادی دیده شد و در این سال‌ها حسابی به تکامل رسیده، ولی هنوز به عنوان خودروی روزمره مناسب نیست، کاری که شوارتزنگر خلافش را ثابت می‌کند!

۹. فراری ۳۶۰ اسپایدر

18n2x5v5bcoltjpg

با نازک‌ نارنجی‌ترین ماشین مجموعه آشنا شوید! اصرار او بر انتخاب خودروهای سقف‌ بازشو، نشان می‌دهد که عاشق تنفس در هوای آزاد است! شاید هم چنین ماشین‌هایی برای هیکل تنومندش حسابی تنگ و تاریک باشند!

۱۰. بوگاتی ویرون

2015-bugatti-veyron-grand-s

و اما قوی‌ترین خودروی این مجموعه چیزی نیست جز سلطان شتاب و سرعت، بوگاتی ویرون. مالکیت این خودرو حاشیه‌های زیادی برای او به ارمغان آورد، شاید به همین دلیل است که کمتر با ویرون دیده می‌شود.

کدام یک از فیلم‌های آرنولد برایتان خاطره‌ساز شده است؟ لطفا نظرتان را به اشتراک بگذارید.


این مطلب را به اشتراک بگذارید

درباره نویسنده

1 در مورد “۱۰ خودرویی که آرنولد شوارتزنگر سوار می‌شود”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کانال یوتیوب کارنوتر رو دیدید؟

سلام به همه!

من خودروهای داخلی رو تست می‌کنم.

ویدئوهای جذاب این بررسی‌ها رو در کانال یوتیوب کارنوتر تماشا کنید.

This will close in 0 seconds