تصویر شاخص چگونه فیوز سوخته را تعویض کنم؟

چگونه فیوز سوخته را تعویض کنیم

این مطلب را به اشتراک بگذارید

یکی از مهمترین اختراعات بشر همین فیوز بود! فیوزها موجودات دوست‌ داشتنی و از خودگذشته‌ای هستند، چرا؟ آنها با اولین افزایش جریان، جان خود را فدا می‌کنند و از سوختن سیم‌کشی و حتی در شرایط وخیم‌تر، آتش گرفتن اتومبیل خودداری می‌کنند. در خودروها معمولا برای هر وسیله‌ی برقی، یک فیوز با شدت جریان مشخص وجود دارد. اگر یکی از قسمت‌های برقی ماشین‌ شما بدون هیچ مقدمه‌ای از کار افتاد، اول فیوز را بررسی کنید. چگونه؟ ادامه‌ی نوشته را در کارنوتر بخوانید.

این محتوا را می‌توانید در قالب فایل ویدئویی زیر تماشا کنید. همچنین اگر علاقه‌مند به موضوعات خودرویی هستید، توصیه می‌کنم حتما در کانال یوتوب کارنوتر عضو شوید.

در کانال یوتوب کارنوتر در مورد تعمیر و نگهداری، شناخت تجهیزات و قطعات خودرو و همچنین توصیه‌هایی در مورد افزایش عمر قطعات خودرو محتوا می‌سازم.

قدم اول

اطلاعات فیوزها در دفترچه راهنمای پراید
اطلاعات فیوزها در دفترچه راهنمای پراید

اطلاعات ظرفیت فیوزها و محل قرارگیری آنها در جعبه فیوز، در دفترچه‌ راهنما هر خودرویی موجود است (یکی از دلایلی که می‌گویم دفترچه را دور نیندازید همین است)، در اینجا فرض بگیرید تهویه بخاری از کار افتاده، ابتدا به جدول فیوزها مراجعه و موقعیت فیوز دمنده هوا و بخاری را شناسایی کنید. اگر دفترچه در دسترس شما نیست، آن را با کمی جستجو، دانلود و مشاهده کنید.

قدم دوم

how-to-change-blown-fuse-1

حالا خودرو را خاموش کرده و سوئیچ را از محل خارج کنید و محل جعبه فیوز را شناسایی کنید. بیشتر فیوزها معمولا در سمت چپ پایین فرمان و فیوزهای اصلی در محفظه موتور قرار دارند.

قدم سوم

how-to-change-blown-fuse-5

درب جعبه فیوز را به سمت خود کشیده تا باز شود. حال انبرک خارج کردن فیوز را از داخل درب جعبه فیوز بردارید.

مقاله مرتبط: چگونه مانند یک حرفه‌ای باتری به باتری کنیم؟

قدم چهارم

how-to-change-blown-fuse-4

فیوز مورد نظر را با انبرک گرفته و با حرکت مستقیم به سمت خود کشیده تا خارج شود. دقت کنید که اگر در جای خود لق می‌زند، احتمال آب شدگی پایه فیوز وجود دارد و باید توسط برقکار تعویض شود.

قدم پنجم

blown-fuse-good-fuse-comparison

فیوز را مطابق شکل زیر بررسی کنید، معیوب است یا سالم؟ اگر از کار افتاده، فیوزی با همان ظرفیت تهیه و جایگزین کنید. (آمپر فیوزها به صورت عدد، بر روی قسمت پلاستیکی آنها حک می‌شود).

قدم ششم

how-to-change-blown-fuse-3

فیوز را در محل با فشار مستقیم قرار دهید. انبرک را در محل قرار داده و درب جعبه فیوز را ببندید. حال سوئیچ را باز کنید. آیا وسیله‌ی از کار افتاده به درستی می‌کند؟ اگر پاسختان منفی است به یک برقکار مراجعه کنید.

مقاله مرتبط: چگونه سوپاپ‌ها را فیلرگیری کنیم؟

در صورتی که از این مطلب رضایت دارید، لطفا آن را در شبکه‌های اجتماعی برای دوستان ارسال کنید. 🙂


این مطلب را به اشتراک بگذارید

درباره نویسنده

4 در مورد “چگونه فیوز سوخته را تعویض کنیم”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کانال یوتیوب کارنوتر رو دیدید؟

سلام به همه!

من خودروهای داخلی رو تست می‌کنم.

ویدئوهای جذاب این بررسی‌ها رو در کانال یوتیوب کارنوتر تماشا کنید.

This will close in 0 seconds