تصویر شاخص تویوتا ایکانو درگ

سریع‌ترین سامورایی، یک GT 86 است!

این مطلب را به اشتراک بگذارید

در همین لحظاتی که برای خرید کیت مکش یا تخلیه به هدف افزایش شتاب خودرویمان دو به شک هستیم، اتومبیلی وجود دارد که پا را خیلی بیشتر از گلیمش دراز کرده و شتاب عجیب و غریبی دارد! دقت داشته باشید که صحبتمان بر روی مقوله‌ی شیرین ۰ تا ۱۰۰ نیست. جایی که یکی از سریع‌ترین‌های عصر حاضر ما ۰ تا ۲۰۰ را در ۷.۲ ثانیه پُر می‌کند، ماشین مورد بحث ۰ تا ۴۰۰ کیلومتر را در ۵.۷ ثانیه طی می‌کند! شاید از تعجب شاخ در بیاورید ولی این خودرو همان یا بهتر بگویم، شبیه به تویوتا GT 86 خودمان است! ماشینی که با ظاهر خشمگین و باطن لاک‌پشتی‌اش مهمان جاده‌های ایران است، حال لقب سریع‌ترین خودروی دنیا را گرفته است. https://carnoter.com

timthumb

همه چیز از کل‌کل‌های تیم Ekanoo در پیست درگ بحرین شروع شد. ابراهیم کانو، موسس این مجموعه محدودیتی از لحاظ مالی ندارد و قبل از این هم با تویوتا سوپرایی که توسط تایتان موتور اسپرت به صورت سفارشی برای او ساخته شده بود، رکورد‌ها را جا به جا کرده بود. خودروهای دیگری هم در مجموعه‌‌ی کانو به او خدمت می‌کنند که احتمالا چندی قبل، فیلم پرواز لکسوس IS F اش را در شبکه‌های اجتماعی دیده‌اید! برای آماده سازی GT 86 ابتدا موتور ۲ لیتری باکسر را با یک 2JZ تا دندان مسلح جایگزین کردند، برای تک تک پیچ و خم‌های شاسی تیوبلار این خودرو صدها محاسبه انجام دادند و بدنه‌ی آن را هم در تونل باد طراحی مجدد کردند.

2016-06-03_23-11-47

در نهایت با ترکیب علم و ثروت اعجوبه‌ای متولد شده که میل شدیدی به پرواز دارد، ولی باله‌های آیرودینامیکی‌اش آن را بر روی زمین چسبانده‌اند! این اتومبیل در کلاس خودش یکی از سریع‌ترین‌هاست پس تماشای فیلم شتاب ۴۰۰ متر این تویوتا را که گفته می‌شود بالای ۲۵۰۰ اسب‌بخار قدرت دارد از دست ندهید. ضمنا یادمان نرود که این‌بار به GT 86 های شهرمان به دیده‌ی احترام بنگریم!

نظر شما راجع به GT 86 چیست؟ 


این مطلب را به اشتراک بگذارید

2 دیدگاه دربارهٔ «سریع‌ترین سامورایی، یک GT 86 است!»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا