تصویر شاخص قوی‌ترین خودروهای وارداتی ایران

۸ خودروی قدرتمند وارداتی در سال ۱۳۹۵

این مطلب را به اشتراک بگذارید

چندی پیش قانونی وضع کردند که طبق آن واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ CC ممنوع اعلام شد، این عمل می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد، اما هر چه فکر کردم به نتیجه قانع کننده‌ای نرسیدم! اگر بحث آلودگی هواست، که فعلاً در سخت‌گیر‌ترین ایالت آمریکا (کالیفرنیا)، حجیم‌ترین ماشین‌های روز در حال تردد هستند و از طرف دیگر موتورسیکلت‌های CG۱۲۵ که در اینجا مجوز تردد دارند و کاملاً قانونی هستند، هر کدام به تنهایی ۲۰ برابر خودروی معمولی آلودگی تولید می‌کنند! اگر هم وضع این قانون به جهت دل‌سوزی نسبت به دهک‌های پایین جامعه بوده، که باز هم هیچ‌کدام صاحب خودروی مدل روز خارجی نشدند. اعمال این قانون بی‌رحمانه، خروج مدل‌های پرقدرتی مانند مازراتی و پورشه را از کشورمان در پی داشت. ولی ماشین‌های پرقدرت بیدی نیستند که به این بادها بلرزند، امروزه دیگر مدل‌های کم‌حجمِ متنوعی در دنیا وجود دارند که با کمک توربوشارژ، قدرت‌هایی همسان با سوپرماشین‌های پرحجم تولید می‌کنند و خبر خوب این است که با وجود تمامی این موارد دست و پا گیر، تعدادی از آنها به ایران راه پیدا کرده‌اند. برای خواندن ادامه‌ی این نوشته، با کارنوتر همراه شوید.

۱. ولوو XC90

most-powerful-cars-9

قیمت جهانی: ۱۸۰ میلیون تومان

قیمت در ایران: ۵۰۰ میلیون تومان 

در گذشته ایرانی‌ها ارادت ویژه‌ای به ولوو داشتند، ولی امروزه با وجود واردات آزاد، کمتر در سطح شهر دیده می‌شوند. نسل دوم XC90 از سال پیش بر روی خطوط تولید قرار گرفته و خوشبختانه این ماشین به ایران راه یافته. تمامی موتورهای قابل انتخاب برای این شاسی‌بلند دو تُنی، تنها با ۲ لیتر حجم عرضه می‌شوند. نکته جالب در مورد مدل وارد شده، موتور آن است که از هر دو سیستم توربوشارژ و سوپرشارژ استفاده می‌کند. سرعت این ماشین ۳۲۰ اسب‌بخاری در کمتر از ۷ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و مصرف ترکیبی آن تنها ۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. این خودرو در حال حاضر ایمن‌ترین و قدرتمند‌ترین شاسی بلند صفر کیلومتری است که در بازار داخلی یافت می‌شود.

۲. اُپل اینسیگنیا

most-powerful-cars-5

قیمت جهانی: ۸۵ میلیون تومان

قیمت در ایران: ۲۷۲ میلیون تومان 

از سال ۲۰۰۸ با نام‌های بیوک رگال، هولدن، واکسهال و اپل اینسیگنیا در آلمان تولید می‌شود، اما هم اکنون زیبایی ظاهرش فاصله‌ی زیادی با ماشین‌های روز ندارد. مدل وارداتی از نوع ۲ لیتری توربو با ۲۵۰ اسب‌بخار قدرت است که قطعا نیازهای یک جوان ایرانی را برآورده خواهد کرد. مدل قو‌ی‌تر با کد OPC عرضه می‌شود و با موتور ۲.۸ لیتری V6 توربو ۳۲۵ اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند که متاسفانه به دلیل حجم بالا از لیست واردات قلم می‌خورد!

۳. آلفارومئو ۴C

most-powerful-cars-7

قیمت جهانی: ۲۳۰ میلیون تومان

قیمت در ایران: ۵۵۰ میلیون تومان 

به هیکل ریز نقش و موتور ۱.۷ لیتری‌اش نگاه نکنید، چرا که با یک بچه فراری طرف هستید. اگر از مواد پلاستیکی ارزان قیمت درون کابین بگذریم، تمام جزئیات ۴C محسور کننده هستند. موتور ۲۴۰ اسبی در وسط شاسی سبک وزن و فیبرکربنی جاگذاری شده و ۴C نهصد کیلوگرمی را در ۴.۵ ثانیه به تندی ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

۴. ب‌ام‌و ۴۲۸i 

most-powerful-cars-2

قیمت جهانی: ۱۷۲ میلیون تومان

قیمت در ایران: ۳۶۰ میلیون تومان 

سری چهارم ب‌ام‌و از سال ۲۰۱۴ جانشین نسل‌های سری سه کوپه شده. در کنار جای خالی ب‌ام‌و M4، وجود ۴۲۸i غنیمت است! این ماشین با هر دو مدل سقف ثابت و کروکی به ایران عرضه شده و فروش مناسبی به جهت نوع برند و استایل دارد. موتور دو لیتری و توربو ۲۴۵ اسب‌بخار قدرت دارد و در کمال ناباوری، جادوی مهندسی آلمانی این ماشین را ظرف ۵.۹ ثانیه با سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت آشنا می‌کند.

۵. پورشه باکستر ۷۱۸ S

most-powerful-cars-1

قیمت جهانی: ۲۶۰ میلیون تومان

قیمت در ایران: ۷۵۰ میلیون تومان 

پورشه باکستر ۷۱۸ جدید، کاهش حجمی لذت بخش را با موتورهای ۲ و ۲.۵ لیتری تجربه کرده. پیشرانه ۲.۵ لیتری، ۳۴۵ اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند و در صورتی که با گیربکس PDK اسپرت کرونو سفارش داده شود، ۷۱۸ S را تنها در ۴.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ می‌رساند. این ماشین با هواکش‌های بزرگ بر روی سپر و شکاف‌های جانبی، حتی تو دل برو تر از برادر بزرگش، ۹۱۱ به نظر می‌رسد.

۶. آئودی TTS

most-powerful-cars-4

قیمت جهانی: ۱۹۰ میلیون تومان

قیمت در ایران: ۵۰۰ میلیون تومان 

این رودستر بی‌نظیر از سال ۱۹۹۸ در سه نسل به تولید رسیده؛ که خوشبختانه در ایران از هر مدل با پلاک ملی موجود است. ورود نسل سوم آئودی TT به کشور، توسط تلاش‌های رامک خودرو انجام پذیرفته و جالب است بدانید این شرکت در کنار مدل‌های معمولی TT، اخیراً به عرضه‌ی مدل اسپرت با عنوان TTS پرداخته است. TTS اگر چه قوی‌ترین نمونه‌ی این رودستر محسوب نمی‌شود، ولی با موتور دو لیتری توربو ۳۱۰ اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند و تنها ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می‌سوزاند.

۷. لوتوس الیز ۲۲۰ کاپ

most-powerful-cars-8

قیمت جهانی: ۱۷۰ میلیون تومان

قیمت در ایران: ۳۵۰ میلیون تومان 

الیز یک ماشین مسابقه‌ای اصیل با قابلیت استفاده‌ روزمره است. اگر می‌خواهید از شدت هیجان سرتان را به فرمان بکوبید، باید این خودرو را فقط در پیست برانید. الیز ۲۲۰ کاپ با موتور ۱.۸ سوپرشارژ تویوتا ۲۱۷ اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند و همین توان، خودرو را ظرف ۴.۲ ثانیه به ۱۰۰ می‌رساند. صاحب این خودرو، یک فرد معمولی نیست! او احتمالا خانه‌ی خود را می‌فروشد و یک لوتوس ۲۲۰ کاپ را بدون در نظر گرفتن اُفت قیمت خریداری کرده و برای تمام عمر لذت می‌برد.

۸. MG GS

most-powerful-cars-6

قیمت جهانی: ۶۸ میلیون تومان

قیمت در ایران: ۱۴۵ میلیون تومان 

GS هر چند مانند مدل‌های بالا هیجان‌انگیز نیست؛ ولی با این مبلغ پرداختی و قدرت ۲۱۷ اسب‌بخار انتخاب مناسبی به نظر می‌رسد. رقبای این کراس‌اور در بازار داخلی تویوتا RAV4، نیسان قشقایی،هیوندای توسان، میتسوبیشی ASX و رنو کلئوس هستند، که هیچکدام حریف شتاب صفر تا صد ۷.۷ ثانیه‌ای GS نخواهند شد.

مقاله مرتبط: چگونه از سیستم توربو مراقبت کنیم

 

به نظر شما جای چه ماشین‌های دیگری در این لیست خالی است؟ در قسمت کامنت‌ها، این نوشته را به سلیقه‌ی خودتان ادامه دهید.


این مطلب را به اشتراک بگذارید

درباره نویسنده

1 در مورد “۸ خودروی قدرتمند وارداتی در سال ۱۳۹۵”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کانال یوتیوب کارنوتر رو دیدید؟

سلام به همه!

من خودروهای داخلی رو تست می‌کنم.

ویدئوهای جذاب این بررسی‌ها رو در کانال یوتیوب کارنوتر تماشا کنید.

This will close in 0 seconds