تصویر شاخص ۱۵ نکته راجع به فراری

۱۵ نکته راجع به فراری که نمی‌دانستید!

این مطلب را به اشتراک بگذارید

راستش کسی را نمی‌شناسم که نام فراری به گوشش نخورده باشد. برندی که در سال ۱۹۳۹ توسط انزو فراری تاسیس شد و بعد از مدت کوتاهی با مفهوم خودروهای سریع و اسب‌بخار درآمیخته شد. فراری فقط یک ماشین نیست; بلکه یک قطعه از هنر و یک ادغام مهندسی بزرگ و نتیجه‌ی تیندن روح ایتالیایی با کار سخت است. در ادامه با ۱۵ نکته‌ی جالب راجع به فراری، همراه کارنوتر باشید.

۱. انزو فراری در ۲۰ سالگی به دنیای مسابقات وارد شد، ولی از ۱۰ سالگی رویای مسابقات را در ذهن می‌پروراند.

۲. نشان فراری متعلق به یک خلبان ایتالیایی است. Francesco Barraca این نشان را بر روی هواپیمای خود قرار داده بود و بعد از مرگ او، مادرش به ملاقات انزو می‌رود و از او درخواست می‌کند تا این نشان را برای خوش‌شانسی بر روی خودروهایش نصب کند و انزو هم قبول می‌کند.

۳. گران‌ترین ماشین دنیا، فراری ۲۵۰ GTO است که با رقم ۱۳۳ میلیارد تومان در یک حراجی به فروش رفته است.

alon_ferr_inte_20102-1024x576

۴. سال ۲۰۱۰ غم‌انگیز‌ترین فصل فرمول یک برای تیم فراری بود، چرا که فقط ۸ امتیاز کسب کردند.

۵. فورد یک‌بار برای خرید فراری وارد مذاکره شد، ولی از آن‌جایی که نتیجه‌ی اثربخشی به دست نیاورد، خودروی فورد GT40 را برای کل‌کل با فراری ساخت و تبدیل به تیتر شماره یک مسابقات خودرویی شد.

۶. فرچیو لامبورگینی از شخص انزو فراری نفرت داشت! او یکی از مالکین فراری بود، ولی به دلیل خدمات پس از فروش نامناسب، خودش دست به کار شد و طولی نکشید که تبدیل به رقیبی جدی برای فراری شد.

F40ferarri20090509-1024x590

۷. انزو فراری یک‌بار گفته بود “آیرودینامیک برای کسانی است که دانش ساخت موتور ندارد!” ولی این سخن چندی بعد با ساخت فراری F40 به عنوان آیرودینامیک‌ترین خودروی تاریخ در آن زمان، به ضررش تمام شد.

۸. مادر و همسر انزو به شدت از هم متنفر بودند. مادرش در سال ۱۹۶۵ به دلیل خفگی با تخم‌مرغ از دنیا رفت، که بدون شک باعث خوشحالی همسرش شده است.

۹. سرطراح فراری یکبار درباره‌ی انزو گفته بود “به عنوان یک بازرگان عالی است، ولی به عنوان یک انسان به او نمره‌ی صفر می‌دهم”

Enzo-Ferrari

۱۰. انزو فراری، ۹۰ سال عمر کرد و در سال ۱۹۸۸ از دنیا رفت.

۱۱. فراری ۴۰۰GT اولین اتومبیل دنده اتوماتیک فراری بود.

۱۲. خودروی ۳۶۰ مودنا با فروش ۱۷۵۰۰ دستگاه، پُرفروش‌ترین و پُرسود‌ترین تولید فراری تا به الان است.

۱۳. مدل لافراری با ۷۸۹ اسب‌بخار، پرقدرت‌ترین مدل جاده‌ای فراری است. شتاب این نمونه‌ی هیبریدی تنها در ۲.۵ ثانیه از ۰ به ۱۰۰ می‌رسد.

img_1576-1024x683

۱۴. مدل ۱۲۵S اولین فراری‌ای بود که ساخته شد.

۱۵. فراری هم اکنون ۲۶۰۰ کارمند دارد و سالانه بیش از ۷۰۰۰ دستگاه خودروی اسپرت تولید می‌کند. سود سالانه‌ی فراری به دو میلیارد دلار می‌رسد.

منبع: alux.com

نظرتان را راجع به فراری با ما در میان بگذارید، به کدام مدل بیشتر علاقه دارید؟ اگر مالک یک دستگاه فراری مدل روز بودید چه می‌کردید؟


این مطلب را به اشتراک بگذارید

درباره نویسنده

1 در مورد “۱۵ نکته راجع به فراری که نمی‌دانستید!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کانال یوتیوب کارنوتر رو دیدید؟

سلام به همه!

من خودروهای داخلی رو تست می‌کنم.

ویدئوهای جذاب این بررسی‌ها رو در کانال یوتیوب کارنوتر تماشا کنید.

This will close in 0 seconds