تصویر شاخص ماشین‌های کارتونی

۱۰ ماشین کارتونی که حسابی شما را سر ذوق می‌آورند

این مطلب را به اشتراک بگذارید

شیرین‌ترین خاطرات ما به دوران کودکی باز می‌گردد، در کنار بازی منچ و مار و پله، دوز، تیله بازی و فوتبال با توپ دو لایه! اما تماشای تلویزیون حس و حال دیگری داشت. در آن زمان صدا و سیمای ایران تنها دو شبکه فعال داشت و همان چند ساعتی که برای پخش کارتون اختصاص می‌داد، برای سرحال آوردن ما کافی بود. در ادامه به بررسی ده ماشین دوست داشتنی در کارتون‌ها می‌پردازیم که احتمالا شانس تماشای بیشتر آنها را داشته‌اید. با کارنوتر همراه باشید.

Mystery Machine در Scooby Doo

cartoon-car-2

پخش مجموعه‌ی اسکوبی دوو از اواخر دهه شصت میلادی تا هم اکنون ادامه دارد، و کدام فرد آمریکایی را می‌شناسید که درگیر این کارتون دوست داشتنی نشده باشد؟ حضور ماشین راز آلود جذابیت ویژه‌ای به این مجموعه بخشیده، اگر این ون نبود اسکوبی دوو و دوستانش شانس زیادی برای ماجرا جویی نداشتند.

Lightning McQueen در Cars

cartoon-car-8

از سال ۲۰۰۶ که بر پرده سینما حاضر شد، شیفتگان بسیاری پیدا کرد. انیمیشن‌های سینمایی Cars در دو قسمت ساخته شده و قسمت سوم تا چند ماه دیگر اکران می‌شود. شخصیت اصلی این انیمیشن Lightning McQueen؛ یک ماشین نسکار پرقدرت است. کدام خودروی نسکار را می‌شناسید که مغرور نباشد؟!

Mach 5 در Speed Racer

cartoon-car-6

یک کارتون محبوب ژاپنی با موضوع مسابقات اتومبیلرانی که در دهه ۶۰ دیده شد. در کنار تمام اتومبیل‌های مسابقه، Mach 5 با شماره‌ ۵ قرمز رنگ بر روی درب و شکل آیرودینامیکش چیز دیگری از آب درآمده. این مجموعه تا آنجایی در آمریکا دوست داشتنی است که در سال ۲۰۰۸ نسخه‌ی سینمایی‌اش در هالیوود ساخته شد.

Bumble Bee در Transformers

cartoon-car-2

این مجموعه‌ی دهه هشتادی با همکاری آمریکا، ژاپن، کره‌ی جنوبی در ۹۸ قسمت ساخته شد. ایده‌ی خودروها و هواپیماهای جنگنده‌ای که به ربات‌ها تبدیل می‌شدند، از ترنسفورمرز کارتونی محبوب ساختند. شخصیت زرد رنگ Bumble Bee در این کارتون تنها یک فولکس بیتل است، ولی در مجموعه فیلم‌های Transformers عمل زیبایی کرده و به شورولت کامارو تبدیل شده!

Canyonero در The Simpsons

cartoon-car-4

Simpson های دوست داشتنی با آن پوست زرد رنگ و اشکال عجیب و غریبشان از دهه ۸۰ تا به الان مهمان خانه‌ی آمریکایی‌ها هستند. در کنار تمام ماشین‌های موجود در این کارتون، اما Canyonero جایگاه ویژه‌ای دارد. در وصف این ماشین اشعار ویژه‌ای سروده‌اند و می‌گویند از عرض ۲ لاین را پُر می‌کند و ۱۱ متر هم طولش است!

Ecto-1 در Ghostbusters

cartoon-car-1

کمتر کسی است که این کادیلاک آمبولانس را به خاطر نداشته باشد. به دام انداختن ارواح کار هر کسی نیست و برای این منظور نیاز به حمل تجهیزات مختلف و سنگین وزن است؛ کاری که Ecto-1 به راحتی از عهده‌اش بر می‌آید.

مقاله مرتبط: بررسی ماشین‌های فیلم “Death Race”

The Magic School Bus

cartoon-car-7

در ایران با نام “سفرهای علمی” شناخته می‌شود و شیفتگان فراوانی دارد (یکی خود من)! این اتوبوس آن قدر قابلیت‌های ویژه‌ای داشت که دوست داشتیم حداقل برای یک روز هم که شده سرویس مدرسه‌‌ی ما باشد.

Batmobile در Batman

cartoon-car-3

مشکی براق، به رنگ خفاش با موتور جت جنگنده و مجهز به تکنولوژی رادار گریز! اینها از خصوصیت یک Batmobile اصیل هستند.

The Flintstones Car در The Flintstones

cartoon-car-5

وسیله‌ی نقلیه‌ی عهد حجری‌‌اشان از سنگ و چوب و مقداری پارچه ساخته شده است. البته هنوز نمی‌دانیم نیروی محرکه این ماشین از کجا تامین می‌شده؟ قوای انسانی؟ برق؟ انرژی خورشیدی؟ سلول سوختنی یا…؟!

Party Wagon در Ninja Turtles

cartoon-car-1

ماشین‌ لاک‌پشت‌های نینجا هم شباهت‌هایی به خودشان دارد؛ سرسخت و شکست ناپذیر. این ون با دو سایز مختلف لاستیک و اسپویلر روی سقف و پوشش لاکی شکل سقف، شباهت به هیچ ماشین دیگری ندارد.

مقاله مرتبط: ۱۰ خودرویی که آرنولد شوارتزنگر سوار می‌شود

 

به نظر شما جای چه ماشین‌های کارتونی دیگری در این لیست خالی است؟ پیشنهادتان را در قسمت کامنت‌ ارسال کنید.


این مطلب را به اشتراک بگذارید

درباره نویسنده

10 در مورد “۱۰ ماشین کارتونی که حسابی شما را سر ذوق می‌آورند”

  1. سلام.آقا من یه انیمیشن ماشینی دیدم که ماله زمان قدیم بود.ماله سال ۲۰۰۳ یا ۲۰۰۲ به بعد بود.خب یادم نمیاد اون انیمیشن اسمش چی بود.ولی داستان به این صورت بود که یه عده آدم بودن که با ماشیناشون با هم دیگه مسابقه میدادن بعد این مسابقه دهنده ها به واسطه ی یه شخصی به یه دنیای دیگه میرفتن و با ربات هایی پیشرفته مسابقه میدادن که رئیسشون یه زن بود.
    اون ربات ها رنگشون مشکی بود و خط های باریک سبز داشتن .مسابقه هم طوری بود که یه مدت مشخص داشت و شما باید به یه درگاه میرسیدن و برنده میشدین و وقتی که برنده میشدین یه شی با یه حرف غیر مشخص بهشون داده میشد که به ماشین قدرت میداد.حالا میخوام بدونم اسمه این انیمیشن چیه؟

  2. سلام من دنبال یه کارتون میگردم که اول چنتا بچه با چوب و اینا برای خودشون ماشین درست کردن اینا بعد یه آدمی که حالا یادم نیست بد بود یا خوب بهشون یه سری کلید یه سری ماشین خفن داد که یکی مثلاً ماشینش شبیه عقرب بود یکی لاک پشت و….
    و به زمین مسابقه خوبم بهشون داد و گفت هرچی این مسابقه رو ببره بهش این کلید مخصوص رو میدم
    هرکس می‌دونه چیبود لطفاً بگه

  3. یک کارتون ماشینی ای بود من بچه بودم میدمش خیلی دوست دارم بازم پیداش کنم قصه ازین قرار بود که توی یه شهری یه سری ماشین بودن که یکیشونم زرد بود و اینا کلی باهم داستان داشتن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کانال یوتیوب کارنوتر رو دیدید؟

سلام به همه!

من خودروهای داخلی رو تست می‌کنم.

ویدئوهای جذاب این بررسی‌ها رو در کانال یوتیوب کارنوتر تماشا کنید.

This will close in 0 seconds